עם כלביא - עדכונים עסקיים

עם כלביא - כל מה שצריך לדעת במקום אחד

בימים של מלחמה ואי וודאות, אנו מחויבים יותר מתמיד לעמוד לצדכם כלקוחותינו ולצד המשק הישראלי, כדי לסייע לכולנו לצלוח את התקופה המאתגרת הזו.
ריכזנו עבורכם את כל העדכונים, המידע החיוני והפתרונות הייעודיים המותאמים לשעת חירום ושעשויים לעזור להתמודד עם האתגרים איתם אנו מתמודדים בימים אלה.
יחד נוכל לשמור על היציבות הנדרשת להמשך הצלחת הפעילות העסקית שלכם, ובמשק כולו. 

עדכונים ומידע כללי

ריכזנו כאן את כל העדכונים מטעם הרשויות הנוגעים להתנהלות עסקים, חברות ועצמאים בהתאם להתפתחויות.

הצעות ופתרונות לשעת חירום

המומחים שלנו גיבשו רשימת רעיונות ופתרונות כדי לתת מענה לאתגרים איתם מתמודדים העסקים ממש עכשיו

אתם שואלים, אנחנו עונים

כל מה שצריך לדעת להתמודדות העסק במצב חירום לאומי והיערכות לקבלת פיצויי מלחמה וסיוע כלכלי

לחצו כאן >>

עדכונים ומידע כללי

עדכונים של הרשויות, הנוגעים לעסקים, חברות ועצמאיים
📌שימו לב: לפי סימון הנעץ ניתן לעקוב אחר העדכונים החדשים ביותר

מיסים
מלכ"רים ומוסדות ציבור
📌מענקים ופיצויים לעסקים
חקיקה ורגולציה

מיסים

• מועדים ודיווחים (פרסום מיום 15/06/25)
דחיית מועדי הגשת הדיווח והתשלום התקופתי

מועדי הגשת הדיווח והתשלום התקופתי לחודש מאי 2025 במע"מ, ניכויים ומקדמות מס הכנסה נדחו לתאריך 26.06.2025.

דחיית מועדי הגשת הדוחות השנתיים
- המועד האחרון להגשת דוחות שנתיים לשנת 2024 ליחידים וחברות נדחה עד ליום 31.07.2025, ללא קשר להסדר הארכות למייצגים.
- המועד האחרון להגשת דוחות שנתיים לשנת 2023 לחברות בלבד במסגרת הסדר ארכות למייצגים נדחה עד ליום 30.06.2025.
- דוחות ליחידים לשנת 2023 ניתן להגיש עד ליום 30.06.2025 ללא קנס או עיצום כספי על פיגור בהגשה.
- המועד האחרון לדיווח ותשלום שנתי מסכם לעסק זעיר בגין שנת 2024 נדחה עד ליום 31.07.2025.

דחיית מועדי הגשת הצהרות הון
מועד ההגשה של הצהרות הון נדחה בהתאם לדחייה של המועד האחרון להגשת דוח שנתי לאותה שנה.

דחיית מועדי הגשת דוחות ניכויים
ניתן יהיה להגיש דו"חות ניכויים לשנת 2024 (126 ו-856) מבלי לשלם עיצום כספי בגין פיגור בהגשה עד ליום 31.07.2025.
🔗להודעה הרשמית מרשות המיסים לחצו כאן

מלכ"רים ומוסדות ציבור

• סיוע מיידי וחיוני של מלכ"רים (פורסם ביום 16/06/25)
נוכח הכרזת מצב החירום בעקבות מבצע "עם כלביא" ביום 13.6.25, פורסמה הנחית רשמת העמותות וההקדשות הבהרה
כי עמותות וחל"צ יכולות להוסיף ולפעול בהתאם לאמור בהנחיה מיום 10 באוקטובר 2023 גם לטובת סיוע מיידי וחיוני במצב החירום כתוצאה מהמבצע, בהתקיים התנאים הבאים: 
- הפעילות נועדה לסיוע מיידי וחיוני במצב החרום
- הפעילות הינה למטרה קרובה למטרות הארגון
- התקבלה החלטה על הפעילות במוסדות הארגון
- הפעילות תקבל ביטוי נפרד בספרי החשבונות של הארגון
- הפעילות מתקיימת כל עוד מוכרז מצב חירום
🔗
להנחיות רשות התאגידים לחץ כאן

• מועדים ודיווחים (פורסם ביום 16/06/25)
התקבלה אורכה להגשת הדיווחים לשנת 2024 עד ליום 31 ביולי 2025.
🔗להודעת רשמת העמותות וההקדשות לחץ כאן 

מענקים ופיצויים לעסקים

📌• משרד האוצר פרסם מתווה פיצויים עבור נזק עקיף בגין מבצע "עם כלביא" (פורסם ב- 24.06.2025)
משרד האוצר פרסם מתווה פיצויים שעלותו המוערכת היא בהיקף של כ - 5 מיליארד שקלים לעסקים שנפגעו ממבצע "עם כלביא". לפי המתווה - עסקים עם ירידה של מעל 25% במחזור ההכנסות יקבלו פיצוי דיפרנציאלי - מ-1,750 ש"ח לעסקים קטנים עד 1.2 מיליון ש"ח לגדולים. המתווה כולל גם הפעלת מסלול "הוצאות מזכות", בדומה למודל שיושם בתקופת תחילת מלחמת "חרבות ברזל" ובו חלוקה לשתי קבוצות עיקריות:
עסקים עם מחזור בין  12,000 ₪  ל – 300,000 ₪ בשנה – יקבלו מענק המשכיות עסקית קבוע לפי רמת והפגיעה ועד 14,025 ₪.
עסקים עם מחזור בין 300,000 ₪ ל –  400 מליון ₪ בשנה – יקבלו פיצוי המורכב מהחזר תשומות של עד 22% והחזר של 75% מהוצאות השכר, בהתאם לרמת הירידה בהכנסות. תקרת המענק היא מדורגת בהתאם למחזור ההכנסות של החברה ועד 1.2 מיליון ₪.
יצויין כי טרם הוחלט על תקופת ההשוואה לעניין בחינת הירידה בהכנסות. 
כמו כן, במסגרת המענה הכולל, יינתן גם מנגנון חל"ת לעובדים וייושמו בו התאמות ייחודיות בהתבסס על המודל שעליו הוחלט במלחמת "חרבות ברזל".
במסגרת ההקלות בחל"ת, יהיו זכאים לדמי אבטלה עובדים שהוצאו לחל"ת של 14 יום ומעלה (בכפוף לעמידתם ביתר תנאי הזכאות), במקום 30 יום כבשגרה. העובדים יקבלו דמי אבטלה מהביטוח הלאומי בגובה 70% משכרם באופן מיידי, ללא תקופת המתנה של חמישה ימים. בנוסף, לא ינוכו להם ימי חופשה מתקופת האבטלה. כמו כן, תקופת האכשרה תקוצר לשישה חודשי עבודה רצופים מתוך 18 החודשים האחרונים, במקום 12 חודשים.
KPMG תשמח לסייע בנושא - ליצירת קשר לחצו כאן>> 
נחדד כי מדובר במתווה ראשוני, וייתכנו שינויים בכנסת עד לחקיקה הסופית. נמשיך לעקוב ולעדכן.
🔗לפרטים ומידע נוסף לחצו כאן

רשות המיסים פתחה “מסלול מהיר” חדש להגשת תביעות פיצויים לנזק ישיר, מי זכאי ואיך מגישים? (פורסם ב- 23.06.2025)
בעקבות פגיעות הדף ונזקים ישירים רבים למבנים ותכולה במהלך “עם כלביא” – נפתח “מסלול מהיר” חדש להגשת תביעות פיצויים לנזק ישיר. בשונה מהמצב עד כה – המסלול פתוח גם לעסקים וגם לפרטיים.
במסגרת המסלול המהיר המעודכן ניתן להגיש תביעות בגין נזק למבנה, תכולה, ציוד עסקי ומלאי בסכום שאינו עולה על 30,000 ש"ח, לאדם פרטי וגם לעסק, העונה על הגדרת "ניזוק" בחוק מס רכוש (בעל הנכס או מי שהוכיח כי הוא נושא בהוצאות שיקום הנכס, בעל התכולה שניזוקה לרבות שוכר בנכס).
במסגרת מסלול זה ניתן לקבל אישור על תביעה ללא המתנה להגעת שמאי, עד 7 ימים מיום הגשתה.

🔗לפרטים ומידע נוסף לחצו כאן
🔗להגשת תביעה לחצו כאן


• 
היערכות לפיצויים וסיוע כלכלי (פורסם ביום 15/06/25)
ניתן להגיש בקשות לפיצוי בגין נזקי רכוש ישירים לרשות המסים בתוך 14 יום ממועד הפגיעה. אנו ממליצים להיעזר גם בשמאי מטעם מגיש הבקשה לצורך הערכת נזק מדויקת

חקיקה ורגולציה

חוק שירות עבודה בשעת חירום
צו להחלת פרק ד' לחוק שירות עבודה בשעת חירום בכל שטח המדינה - בעקבות המצב המיוחד שהוכרז בעורף ולאחר התייעצות עם שר הביטחון ישראל כץ, שר העבודה יואב בן צור, חתם ביום ו', 13.6.25 על צו להחלת פרק ד' לחוק שירות עבודה בשעת חירום בכל שטח המדינה. 
משמעות הצו: עובדים במפעלים למתן שירותים קיומיים יכולים להמשיך ולעבוד בשטח שהוכרז ״במצב מיוחד בעורף״, בהתאם להנחיות ההתגוננות של פיקוד העורף.

🔗לפירוט - לחצו כאן

צו להחלת פרק ד' לחוק שירות עבודה בשעת חירום בכל שטח המדינה
בעקבות המצב המיוחד שהוכרז בעורף ולאחר התייעצות עם שר הביטחון ישראל כץ, שר העבודה יואב בן צור, חתם ביום ו', 13.6.25 על צו להחלת פרק ד' לחוק שירות עבודה בשעת חירום בכל שטח המדינה. 

משמעות הצו: עובדים במפעלים למתן שירותים קיומיים יכולים להמשיך ולעבוד בשטח שהוכרז ״במצב מיוחד בעורף״, בהתאם להנחיות ההתגוננות של פיקוד העורף.
🔗לפירוט - לחצו כאן

היתר העסקה בשעות נוספות בענף התחבורה
תיקון להיתר בענף התחבורה  - שר העבודה חתם ביום ו׳, 13.6.25 על תיקון להיתר בענף התחבורה וזאת בעקבות התקיפה וכחלק מהיערכות להמשך המערכה מול איראן. חתימת שר העבודה תאפשר את רציפות מערך ההיסעים ואת הרחבת שעות הפעילות המותרות של נהגים שלא גויסו, כדי לספק את הצרכים הביטחוניים, את צרכי החירום ואת הפעילות השוטפת במשק, על אף המחסור בכוח אדם. מדובר על היתר כללי להעסקת נהגים שהם עובדים בתחבורה בשעות נוספות כהוראת שעה, על מנת לאפשר למשק להתמודד עם מחסור בנהגי אוטובוסים והובלות.
🔗לפירוט - לחצו כאן

שאלות ותשובות בנושא זכויות עובדים
משרד העבודה מפרסם שאלות ותשובות בנושא זכויות עובדים (מבצע "עם כלביא") - בעקבות מצב החירום שהוכרז בעורף (13.6.25), ולאחר הערכת מצב עם שר העבודה יואב בן צור ומנכ"ל משרד העבודה ישראל אוזן, עם הממונה הראשית על יחסי עבודה במשרד העבודה – מפורסמות שאלות ותשובות באופן שוטף.
🔗לפירוט - לחצו כאן

היתר כללי להעסקת עובדים בשעות נוספות
היתר חדש ירחיב את מכסת שעות העבודה: ״פעילות המשק חיונית להמשך המלחמה״ - שר העבודה חתם על היתר להעסקה בשעות נוספות. בשל המצב הביטחוני, מכסת השעות הנוספות תורחב ל-25 שעות שבועיות עד 30.6.25 או עד סיום המצב המיוחד.
🔗לפירוט - לחצו כאן

*המידע המוצג באתר זה מאגד מידע ממספר מקורות פרסום שונים, לשימוש אינפורמטיבי בלבד ואינו מיועד כייעוץ משפטי, חשבונאי או אחר.

הצעות ופתרונות לשעת חירום

המומחים שלנו ריכזו עבורכם מגוון פתרונות מעשיים ורעיונות יישומיים, שנועדו להתמודד עם אתגרי התקופה ולהבטיח המשכיות עסקית בזמן מלחמה

מיסוי ישראלי ומע"מ
מענקים ופיצויים
Cloud
Cyber Security
Digital & AI
ייעוץ אסטרטגי
ייעוץ ארגוני
מיסוי בינלאומי ורילוקיישן
המחלקה המקצועית
המחלקה הכלכלית
שכר וסגירת תקופה
IT
ESG

מיסוי ישראלי ומע"מ

בתקופה של משבר וחוסר וודאות, חשוב שכל נישום (חברה, יחיד או מלכ"ר) יבצע הערכה מחודשת של סטטוס המס שלו לאור הנסיבות החדשות. הדבר רלוונטי לגבי פעולות שכבר הוחל בביצוען וכמובן גם לגבי ביצוע התאמות לתקופה. בנוסף, רשויות המס מפרסמות במצבים כאלו הוראות רלוונטיות לתקופה, אורכות והקלות שיכולות לסייע לכם בהתמודדות בטווח הקצר והארוך.
הערכות נכונה בליווי מומחי המס של KPMG ישראל יכולה למנוע תקלות, לפתור לחסוך כסף ולסייע בתכנון עתידי של חבויות המס שלכם. 

על מה יש לתת את הדעת ובמה אנחנו יכולים לעזור ?

  1. אורכות והקלות – סיוע בקבלת האורכות שפורסמו במקרים שלא התקבלו באופן אוטומטי וכן השגת אורכות פרטניות במקרים הרלוונטיים.
  2. ייעוץ מס בנוגע לתרומות (ייעוץ לתורם ולמקבל התרומה) - תרומות מלאי, תרומות נכסים ושירותים (היבטי חבות במס עסקאות וניכוי מס תשומות), תרומות מחו''ל, תרומות ימי חופשה של עובדים, זיכוי עובדים בגין תרומות באמצעות מעביד, הקלה לעניין תרומות בעת מלחמה לעמותות וחברות לתועלת הציבור, סיוע וליווי שחרור ממכס של תרומות לצה''ל .
  3. סיוע בהגשת בקשות להקפאת תהליכי אכיפה וגביה.
  4. ייעוץ וליווי בקשר לפיצויי מלחמה ומענקים אחרים במסגרת המסלולים השונים
  5. ייעוץ מיסים, סיוע וליווי בכלל סוגיות המס, ובכלל זה בנושאים המפורטים: 
  • איתור ושחרור החזרים מרשויות המס
  • שחרור סחורות תקועות במכס
  • טיפול במספרי הקצאה שלא התקבלו
  • התאמת מקדמות לאור אירועי המלחמה
  • בהגשת בקשות לביטול קנסות ועיקולים קיימים
  • זקיפת שווי בנושא עובדים והיבטי ניכוי מס תשומות בקשר לכך – בחינת היבטי מס שונים לרבות הכרה בהוצאה וניכוי מס תשומות בקשר לנושאים השונים: הסעות עובדים,  ציוד עבודה מהבית, אירועי עובדים ומשפחות, תמיכה נפשית, מתנות, מגורי עובדים, רכבים שאינם בשימוש, רכבי איגום, הוצאות בחו''ל וכדומה.
  • היבטי אופציות ומניות לעובדים, לרבות כתוצאה משינויי שווי מניות
  • אומדנים וירידת ערך- הכרה בירידת ערך לצרכי מס והתאמת אומדנים לצרכי מס
  • מימוש נכסים עם הפסדים גלומים – מכירה, שינויי מבנה חייבים, פירוק, שינויי ייעוד
  • פחת והוצאות נוספות
  • טיפול בכספים שמתקבלים מחברות ביטוח ושיפויים שונים
  • שחלוף נכסים ברווח ו/או הפסד
  • אופטימיזצית מימון לאור שינויים בשערי חליפין ו/או שינויים בצפי לפירעון
  • תושבות – תושבי חוץ שנשארו בישראל או שהגיעו לישראל מסיבות שונות (ביטול טיסות, טיפול רפואי, שירות מילואים וכו'),
  • תושבי ישראל שלא יכולים לחזור לישראל לאור נסיבות המלחמה

אילי פיטרמן ✉
שותף, ראש מחלקת מיסוי ישראלי

 

מענקים ופיצויים

  1. הגשת תביעות לנזק ישיר ועקיף של חברות ועסקים בכל רחבי הארץ - בחינת זכאות וכדאיות וכן סיוע בהגשת התביעות.
  2. סיוע בהגשת בקשות להלוואות בערבות המדינה.
  3. חברות טכנולוגיה - בחינת התוכנית המתאימה וסיוע בהגשת הבקשות למענקים מהרשות לחדשנות ומרכז ההשקעות.

איתי פלב ✉
שותף, מחלקת מיסים

 

Cloud

  1. DR בענן- שימוש בענן כמערכת מקבילה במקרה אסון לצרכי המשכיות עסקית והמשך הפעלת המערכות הארגוניות. מיועד לכל חברה שרוצה לשפר את מערך ההמשכיות העסקית והקמת מערכת גיבוי זמינה בענן, כדי לייצר סביבה עובדת ומתפקדת גם בזמני חירום.
  2. Cloud strategy & Optimization -אנו מסייעים בהתאמת המערכת והאפליקציה לזמני חירום ועומס והגדלת יכולת השירות של המערכת ע"י מימוש מותאם של Auto scale בהתאם לעומס ועמידה ביתירות.
  3. בעת שימוש בענן בזמן מלחמה, יש צורך להבטיח את האבטחה והיעילות של משאבי הענן. הפתרון של FinOps as a Service מאפשר מעקב צמוד ושימוש אופטימלי במשאבים בענן, ובכך מסייע במניעת עליות בלתי צפויות בחשבונית - תרחיש שיכול להוות סימן אזהרה לתרחישי איום על הארגון.
  4. תפעול סביבת ענן –  פתרון תפעולי אופרטיבי למחסור בכוח אדם בתקופת המלחמה. אנחנו יכולים גם לסייע בתחזוק שוטף ובטוח של סביבת הענן.
  5. Platform & Infrastructure Modernization - פיתוח Blueprint for your platform במהירות לתפעול שוטף של הארגון, כדי להתמודד עם סביבה ותנאים משתנים.

רפי אהרון ✉
דירקטור, ראש תחום ענן במחלקת ייעוץ טכנולוגי

 

Cyber Security

  1. בדיקות עמידות חוסן למערכות הגנה קריטיות של הארגון - במיוחד בתקופת מלחמה, חשוב לוודא שהמידע שבידכם יאובטח בקפידה. 
    אנחנו מציעים את היכולות והניסיון העשיר שלנו לחברות המחזיקות במידע רגיש או מנהלות מערכות עבור ארגונים אחרים.
  2. ביצוע סקרים לסביבות ענן ציבורי IaaS ואפליקציות ענן כשירות SaaS- אנחנו מציעים לחברות שמשתמשות בעננים ציבוריים (AZURE, AWS, GCP) את היכולות שלנו באיתור כשלים במערך ההגנה שמיישמות ספקיות הענן.
  3. ביצוע מבדקי חדירה PT לבחינת Security Posture של שירותי Web, Mobile, סביבות ענן, OT ותשתית- איתור כשלי אבטחת מידע ויצירת סביבה בטוחה עבור כל חברה בעלת נכסים דיגיטליים
  4. שיפור והקשחת מערכות בתצורה היברידית – אנחנו מספקים צוותים טכניים עבור כל מי שמתמודד עם חוסרים בכוח אדם בזמן המלחמה, כדי לסייע מיידית בשיפור אבטחת ההגנה.
  5. מיפוי איומים, תרחישי תקיפה והגדרת מענים ובקרות מפצות למזעור סיכונים- נחדד את האיומים הרלבנטיים לתקופה זו ונסייע בהגדרה וביישום הבקרות. 
    מיועד לארגונים שבאיום הייחוס ששלהם מופיעים גורמים מדינתיים כגון משרדים ממשלתיים, תשתיות קריטיות, תרופות, חשמל מים.
  6. המשכיות עסקית - בחינת תהליכים והשפעות עסקיות קריטיות לארגון כדי ליצור תוכנית המשכיות עסקי, תהליכי וטכנולוגי. מיועד לארגונים שמהלכי המלחמה פגעו או עשויים לפגוע בתפקודם השוטף.
  7. שרשרת אספקה - שיפור תהליכי הבקרה מול ספקים חיצוניים עיקריים ומשניים בעזרת סיוע בהגנה על שרשרת האספקה, צמצום משטח התקיפה מצד הספקים והמשך תפקוד בתקופת הלחימה. 
    מיועד לחברות וארגונים המסתמכים על ממשקים חיצוניים לצורך פעילות שוטפת.

אבי דדי ✉
דירקטור, תחום סייבר, מחלקת ייעוץ טכנולוגי

 

Digital & AI

  1. ייעול והאצת תהליכים באמצעות אוטומציה ודיגיטציה – בתקופה של מחסור בכוח אדם וצורך דחוף בהערכות מהירה, ייעול תהליכים הוא המפתח לתפקוד מהיר ואופטימלי.
    רלוונטי במיוחד למשרדי ממשלה, קופות חולים, בתי חולים ולכל ארגון שחסר לו כרגע כוח אדם.
  2. שימוש בכלי-GenAI  לטובת הנגשת נתונים, מסמכים או נהלים – כלי המותאם במיוחד לארגונים המתפעלים מוקדי שירות כמו חברות הביטוח, בנקים, חברות אשראי ומשרדי ממשלה.
    כלי GenAI חוסכים שיחות למוקדים וכך מאפשרים מענה רחב יותר, חווית משתמש והנגשת מידע לקהל הרחב.
  3. טרנספורמציה דיגיטלית- רלבנטי לכל הלקוחות שמודל ההפעלה שלהם השתנה בעקבות המלחמה אם זה בעקבות מחסור בכוח אדם , נגישות למקום העבודה וכדומה.
    המטרה היא לאפשר לשפר ולייעל תהליכים בזמנים קריטיים כמו עכשיו, לייצר המשכיות עסקית ויכולת לתפעל את העסק ברגעי משבר ולחימה וכך למנוע  או למזער במידת האפשר נזקים עתידיים והפסדים כלכליים .

עידו רון ✉
שותף, ראש תחום Digital & AI במחלקת ייעוץ טכנולוגי

 

Strategy & Change 

מחלקת Strategy & Change מסייעת ללקוחות ממשלתיים, ציבוריים ועסקיים בגיבוש אסטרטגיית פעילות ותכנון מדיניות בחירום. המחלקה עובדת בשיתוף עם כל היחידות המקצועיות בפירמה:

  1. הערכות ארגונית כוללת לשגרת חירום ליווי ארגונים בבניית תכנית אסטרטגית להתמודדות עם המשבר, לצד מעקב ובקרה של התוכנית.
  2. התאמת מבנה השירות של הארגונים למצב החדש, לרבות בניית מערכי שירות מותאמים, הפעלת מענים מיוחדים והערכה כלכלית של צעדים אלו.
  3. ליווי ארגונים בהאצה דיגיטלית לצורך מענה מרחוק לשירותים בביקוש גבוה.
  4. סיוע בבניית צעדים כלכליים סביב "חרבות ברזל".
  5. ליווי ארגוני והערכות פיננסית לתרחישי קיצון כלכליים.
  6. היערכות מוקדמת ובניית תכנית שיקום ל-"ליום שאחרי" על ידי בחינת תרחישים שונים והשפעתם על הארגון.

אלה אבנון ✉
שותפה, ראש מחלקת Strategy & Change

 

ייעוץ ארגוני

המציאות שוב מחייבת אותנו להתמודד עם שגרה שאינה שגרה והצורך בשמירה על תפקוד ארגוני שוטף נעשה מאתגר מתמיד. במצב כזה, חוסן אישי, צוותי וארגוני הוא לא מותרות אלא תנאי הכרחי. 
כיצד ממשיכים להוביל – גם כשהשגרה מתערערת ? 

בתקופה של חוסר ודאות התמיכה הניהולית הוארגונית חשובה עוד יותר מבתקופות אחרות.

לצורך כך ישנן פעולות שניתן לעשות שנועדו לתת מענה מעשי ומיידי לאתגרים שעומדים לפתחנו:

  1. חוסן לעובדים – מפגש מותאם לארגון - הרצאה פרקטית שמציעה כלים לשימור האנרגיה ולתפקוד מיטבי בזמני לחץ. נתמקד בדרכי התמודדות, ביצירת שגרה בתוך אי-השגרה ובטיפוח תחושת מסוגלות. התוכן מותאם מראש לפי צרכי הארגון.
  2. חוסן למנהלים – ניהול עובדים ומשימות באי ודאות קיצונים 
    הרצאה למנהלות ומנהלים על דילמות ניהול בזמן חירום, התמודדות עם צוותים חלקיים ועקרונות לתקשורת, הכלה וקבלת החלטות תחת עומס רגשי. משולבת עם שיח פתוח על מצבים מהשטח.
  3. ליווי אישי למנהלים ולאנשי -HR
    מפגשי ייעוץ אישיים עם יועצות ארגוניות – זמינות לתמיכה מהירה בכל שאלה או התלבטות. מטרת המפגשים: לארגן חשיבה, להציע כלים ולסייע למנהלים לשמור על איזון ואחריות גם כשהקרקע רועדת.
  4. ייעוץ לתקשורת פנים ארגונית בשעת חירום
    ייעוץ ממוקד הכולל סיוע בניסוח מסרים רגישים, הכנת ערכת תקשורת למנהלים ובניית תוכנית תקשורת פנימית שמתאימה לעולם שבו מייל אחד יכול לעשות את כל ההבדל.

איה לחמי ✉
שותפה, ראש מחלקת ייעוץ ארגוני

 

מיסוי בינלאומי 

  1. בחינת זכאות להקלות ה IRS בעניין דחיה של מועדי הדיווח לרשויות המס בארה"ב, בעקבות המלחמה בישראל
  2. בחינת ביצוע התאמות למנגנוני מחירי העברה קיימים וחדשים.
  3. בחינת היבטי מיסוי בהתייחס להשקעות במט"ח
  4. ייעוץ בנוגע לקבלת תרומות מחו"ל
  5. בחינת היבטי אופציות ומניות לעובדים כתוצאה משינויי שווי מניות

אריק איתן ✉

שותף, מחלקת מיסים

רילוקיישן

בחינת השלכות המס עבור ישראלים שעוברים לעבוד מחוץ לישראל לתקופות משמעותיות

אלישבע הורוביץ ✉
דירקטורית, מחלקת מיסים

 

המחלקה המקצועית

  1. סיוע למחלקות כספים במקרים של עומסים/מחסור בכוח אדם בתהליך עריכת הדוחות הכספיים לרבעון השלישי
    לרבות הכנת ניירות עבודה, עריכת דוחות כספיים, הכנת מזכרי תיעוד ועוד.
  2. סיוע בסוגיות חשבונאיות שעולות בעקבות המלחמה – סיוע בבחינת הצורך במתן גילויים ספציפיים וכן ליווי בכתיבת הגילויים באותם נושאים, לדוגמה: השבתות וצמצום פעילות, התחייבויות והפרשות שהתהוו, סיכוני נזילות ועוד.
    בנוסף סיוע באותם דוחות שנתיים, לדוגמה: בחינת ירידות ערך נכסים לא פיננסיים, סיוע ממשלתי,
    יצירת הפרשות והתחייבויות ועוד

דני ויטאן ✉
שותף, ראש המחלקה המקצועית

 

המחלקה הכלכלית

  1. בניית תקציב מותאם לחירום – ביצוע התאמה ובנייה מחדש של התקציב השנתי, נוכח השלכות המלחמה הקיימות והצפויות
  2. גיבוש תכנית כלכלית להיערכות לחירום – מיפוי כלל פערי התקציב בעקבות המלחמה, 
    אלה הקיימים ואלה הצפויים ובניית מסמך דרישות מהמדינה (שירות המותאם לעיריות, מועצות ואיגודים מקצועיים)
  3. סיוע לצמיחה בתנאי אי ודאות – בחינה מחדש של ערוצי ההכנסה הקיימים למול ערוצים פוטנציאליים או עסקאות שניתן לייצר בשוק
  4. ליווי תהליך גיוס הון וחוב מקרנות מקומיות וזרות – מיפוי מצב קיים וצרכי תזרים להמשכיות עסקית וצמיחה עתידית, 
    ניתוח המבנה העסקי ופניה למשקיעים רלוונטיים במהירות ויעילות
  5. שיפור ביצועי הון חוזר – סיוע במיפוי וטיוב צרכי ההון החוזר בחברה במהלך תקופה זו, 
    כדי לסייע בהשגת שיפור מידי בהון החוזר לצלוח את התקופה המאתגרת העתידה לבוא
  6. בניית תכנית חוסן כלכלי בחירום – המשק במצב חירום אך גופים רבים לא נערכו מראש.
    עוד לא מאוחר לבנות תכנית שתמפה את פערי המוכנות (אבדן הכנסות, תשתיות חסרות, מערכות, הון אנושי ועוד)
    ולכמת את הערך הכלכלי הגלום בזה. משם נצא לבניית מודל פיננסי תומך להשלמת הפערים המימוניים

יואב לביא ✉
שותף, ראש מחלקת ייעוץ ליווי עסקאות

 

שכר, סגירת תקופה ובקרה פנימית

  1. קו סיוע בהיבטי שכר - עדכונים והתפתחויות בדיני עבודה במהלך המלחמה - רלוונטי לחברות עם מספר רב של עובדים או המעסיקות עובדי קבלן. אנו מסייעים בהנגשה ויישום חוקי העבודה, ומספקים מעטפת מקצועית ומקור ידע מהימן.
  2. סיוע בסגירת תקופה בזמן חירום - רלוונטי לכל החברות, במיוחד לאלו שחוות מחסור בכוח אדם. אנו מספקים תמיכה לעמידה בלוחות זמנים ודרישות רגולטוריות.
  3. קיצור לוחות זמנים לסגירת תקופה- fast close
  4. התאמת מודל בקרה פנימית לתקופת חירום - במקרים של מחסור ממושך בכוח אדם או היעדרות אנשי מפתח, אנו מסייעים בהבטחת מערך הבקרה ועמידה בדרישות רגולציה.
  5. קיצור שלבי עבודה ואישורים בתהליכים העסקיים ללא הגדלת הסיכון.


אריק ניסן ✉
שותף, מחלקת ייעוץ וביקורת

 

IT

  1. ייעול ושיפור תהליכים במערכות פיננסיות - הן באפיון והן ביישום, כדי לתת מענה לתרחישים שנוצרו כתוצאה מהמצב.
  2. סיוע לחברות עם כוח אדם בביצוע ובדיקה של בקרות IT בהיבטי דיווח כספי ותפעולי - (מיועד ללקוחות ייעוץ בלבד).
  3. סיוע וליווי חברות באמצעות סקרים והיבטים פרקטיים לתוכניות התאוששות מאסון - כולל ביצוע תרגילים ותרחישים בנושא.
  4. הגדרת ובניית כלים ייעודיים בתחום ה-BI - שיסייעו לחברות בתכנון, בקרה ותחקור של מידע עסקי בהתאם למצב.

אריק ניסן ✉
שותף, מחלקת ייעוץ IT

 

ESG

  1. מיפוי ספקים מהותיים ובעלי סיכון להשפיע על הרציפות התפעולית ובחינת אלטרנטיבות אפשריות
  2. מיפוי תהליכים עסקיים מהותיים וזיהוי צרכי עובדי מפתח
  3. כתיבת נהלי עבודה בחירום (משאבי אנוש, שכר, דיני עבודה)
  4. בניית תוכנית עבודה משולבת משרד/עבודה מרחוק

אריאל גרין ✉
שותף, Head of ESG Consulting and Compliance Services

 

דברו איתנו

הנכם מוזמנים למלא פרטים ונחזור אליכם בהקדם.

הסניפים שלנו

סניף תל אביב

הארבעה 17, תל אביב

03-6848000

סניף ירושלים

הרטום 8 הר חוצבים, ירושלים

02-5312000

סניף חיפה

נחום חת, 7 בית יצחק, חיפה

04-8614800

סניף באר שבע

רחוב פריאר רחה 9, בניין MTOWER ,קומה 18, באר שבע

03-6847680

סניף בני ברק

רבי עקיבא 86, בנין אחים, בני ברק

03-6848000

מדיניות פרטיות הצהרת נגישות תנאי האתר

©2025 כל הזכויות שמורות ל -KPMG סומך חייקין, שותפות רשומה בישראל ופירמה חברה בארגון הגלובלי של KPMG המורכב מפירמות עצמאיות המסונפות ל-KPMG International Limited, חברה אנגלית פרטית מוגבלת באחריות
פיתוח אתר: TWB.co.il