בימים של מלחמה ואי וודאות, אנו מחויבים יותר מתמיד לעמוד לצדכם כלקוחותינו ולצד המשק הישראלי, כדי לסייע לכולנו לצלוח את התקופה המאתגרת הזו.
ריכזנו עבורכם את כל העדכונים, המידע החיוני והפתרונות הייעודיים המותאמים לשעת חירום ושעשויים לעזור להתמודד עם האתגרים איתם אנו מתמודדים בימים אלה.
יחד נוכל לשמור על היציבות הנדרשת להמשך הצלחת הפעילות העסקית שלכם, ובמשק כולו.
ריכזנו כאן את כל העדכונים מטעם הרשויות הנוגעים להתנהלות עסקים, חברות ועצמאים בהתאם להתפתחויות.
המומחים שלנו גיבשו רשימת רעיונות ופתרונות כדי לתת מענה לאתגרים איתם מתמודדים העסקים ממש עכשיו
עדכונים של הרשויות, הנוגעים לעסקים, חברות ועצמאיים
📌שימו לב: לפי סימון הנעץ ניתן לעקוב אחר העדכונים החדשים ביותר
• מועדים ודיווחים (פרסום מיום 15/06/25)
דחיית מועדי הגשת הדיווח והתשלום התקופתי
מועדי הגשת הדיווח והתשלום התקופתי לחודש מאי 2025 במע"מ, ניכויים ומקדמות מס הכנסה נדחו לתאריך 26.06.2025.
דחיית מועדי הגשת הדוחות השנתיים
- המועד האחרון להגשת דוחות שנתיים לשנת 2024 ליחידים וחברות נדחה עד ליום 31.07.2025, ללא קשר להסדר הארכות למייצגים.
- המועד האחרון להגשת דוחות שנתיים לשנת 2023 לחברות בלבד במסגרת הסדר ארכות למייצגים נדחה עד ליום 30.06.2025.
- דוחות ליחידים לשנת 2023 ניתן להגיש עד ליום 30.06.2025 ללא קנס או עיצום כספי על פיגור בהגשה.
- המועד האחרון לדיווח ותשלום שנתי מסכם לעסק זעיר בגין שנת 2024 נדחה עד ליום 31.07.2025.
דחיית מועדי הגשת הצהרות הון
מועד ההגשה של הצהרות הון נדחה בהתאם לדחייה של המועד האחרון להגשת דוח שנתי לאותה שנה.
דחיית מועדי הגשת דוחות ניכויים
ניתן יהיה להגיש דו"חות ניכויים לשנת 2024 (126 ו-856) מבלי לשלם עיצום כספי בגין פיגור בהגשה עד ליום 31.07.2025.
🔗להודעה הרשמית מרשות המיסים לחצו כאן
• סיוע מיידי וחיוני של מלכ"רים (פורסם ביום 16/06/25)
נוכח הכרזת מצב החירום בעקבות מבצע "עם כלביא" ביום 13.6.25, פורסמה הנחית רשמת העמותות וההקדשות הבהרה
כי עמותות וחל"צ יכולות להוסיף ולפעול בהתאם לאמור בהנחיה מיום 10 באוקטובר 2023 גם לטובת סיוע מיידי וחיוני במצב החירום כתוצאה מהמבצע, בהתקיים התנאים הבאים:
- הפעילות נועדה לסיוע מיידי וחיוני במצב החרום
- הפעילות הינה למטרה קרובה למטרות הארגון
- התקבלה החלטה על הפעילות במוסדות הארגון
- הפעילות תקבל ביטוי נפרד בספרי החשבונות של הארגון
- הפעילות מתקיימת כל עוד מוכרז מצב חירום
🔗להנחיות רשות התאגידים לחץ כאן
• מועדים ודיווחים (פורסם ביום 16/06/25)
התקבלה אורכה להגשת הדיווחים לשנת 2024 עד ליום 31 ביולי 2025.
🔗להודעת רשמת העמותות וההקדשות לחץ כאן
📌• משרד האוצר פרסם מתווה פיצויים עבור נזק עקיף בגין מבצע "עם כלביא" (פורסם ב- 24.06.2025)
משרד האוצר פרסם מתווה פיצויים שעלותו המוערכת היא בהיקף של כ - 5 מיליארד שקלים לעסקים שנפגעו ממבצע "עם כלביא". לפי המתווה - עסקים עם ירידה של מעל 25% במחזור ההכנסות יקבלו פיצוי דיפרנציאלי - מ-1,750 ש"ח לעסקים קטנים עד 1.2 מיליון ש"ח לגדולים. המתווה כולל גם הפעלת מסלול "הוצאות מזכות", בדומה למודל שיושם בתקופת תחילת מלחמת "חרבות ברזל" ובו חלוקה לשתי קבוצות עיקריות:
עסקים עם מחזור בין 12,000 ₪ ל – 300,000 ₪ בשנה – יקבלו מענק המשכיות עסקית קבוע לפי רמת והפגיעה ועד 14,025 ₪.
עסקים עם מחזור בין 300,000 ₪ ל – 400 מליון ₪ בשנה – יקבלו פיצוי המורכב מהחזר תשומות של עד 22% והחזר של 75% מהוצאות השכר, בהתאם לרמת הירידה בהכנסות. תקרת המענק היא מדורגת בהתאם למחזור ההכנסות של החברה ועד 1.2 מיליון ₪.
יצויין כי טרם הוחלט על תקופת ההשוואה לעניין בחינת הירידה בהכנסות.
כמו כן, במסגרת המענה הכולל, יינתן גם מנגנון חל"ת לעובדים וייושמו בו התאמות ייחודיות בהתבסס על המודל שעליו הוחלט במלחמת "חרבות ברזל".
במסגרת ההקלות בחל"ת, יהיו זכאים לדמי אבטלה עובדים שהוצאו לחל"ת של 14 יום ומעלה (בכפוף לעמידתם ביתר תנאי הזכאות), במקום 30 יום כבשגרה. העובדים יקבלו דמי אבטלה מהביטוח הלאומי בגובה 70% משכרם באופן מיידי, ללא תקופת המתנה של חמישה ימים. בנוסף, לא ינוכו להם ימי חופשה מתקופת האבטלה. כמו כן, תקופת האכשרה תקוצר לשישה חודשי עבודה רצופים מתוך 18 החודשים האחרונים, במקום 12 חודשים.
KPMG תשמח לסייע בנושא - ליצירת קשר לחצו כאן>>
נחדד כי מדובר במתווה ראשוני, וייתכנו שינויים בכנסת עד לחקיקה הסופית. נמשיך לעקוב ולעדכן.
🔗לפרטים ומידע נוסף לחצו כאן
רשות המיסים פתחה “מסלול מהיר” חדש להגשת תביעות פיצויים לנזק ישיר, מי זכאי ואיך מגישים? (פורסם ב- 23.06.2025)
בעקבות פגיעות הדף ונזקים ישירים רבים למבנים ותכולה במהלך “עם כלביא” – נפתח “מסלול מהיר” חדש להגשת תביעות פיצויים לנזק ישיר. בשונה מהמצב עד כה – המסלול פתוח גם לעסקים וגם לפרטיים.
במסגרת המסלול המהיר המעודכן ניתן להגיש תביעות בגין נזק למבנה, תכולה, ציוד עסקי ומלאי בסכום שאינו עולה על 30,000 ש"ח, לאדם פרטי וגם לעסק, העונה על הגדרת "ניזוק" בחוק מס רכוש (בעל הנכס או מי שהוכיח כי הוא נושא בהוצאות שיקום הנכס, בעל התכולה שניזוקה לרבות שוכר בנכס).
במסגרת מסלול זה ניתן לקבל אישור על תביעה ללא המתנה להגעת שמאי, עד 7 ימים מיום הגשתה.
🔗לפרטים ומידע נוסף לחצו כאן
🔗להגשת תביעה לחצו כאן
• היערכות לפיצויים וסיוע כלכלי (פורסם ביום 15/06/25)
ניתן להגיש בקשות לפיצוי בגין נזקי רכוש ישירים לרשות המסים בתוך 14 יום ממועד הפגיעה. אנו ממליצים להיעזר גם בשמאי מטעם מגיש הבקשה לצורך הערכת נזק מדויקת
• חוק שירות עבודה בשעת חירום
צו להחלת פרק ד' לחוק שירות עבודה בשעת חירום בכל שטח המדינה - בעקבות המצב המיוחד שהוכרז בעורף ולאחר התייעצות עם שר הביטחון ישראל כץ, שר העבודה יואב בן צור, חתם ביום ו', 13.6.25 על צו להחלת פרק ד' לחוק שירות עבודה בשעת חירום בכל שטח המדינה.
משמעות הצו: עובדים במפעלים למתן שירותים קיומיים יכולים להמשיך ולעבוד בשטח שהוכרז ״במצב מיוחד בעורף״, בהתאם להנחיות ההתגוננות של פיקוד העורף.
🔗לפירוט - לחצו כאן
• צו להחלת פרק ד' לחוק שירות עבודה בשעת חירום בכל שטח המדינה
בעקבות המצב המיוחד שהוכרז בעורף ולאחר התייעצות עם שר הביטחון ישראל כץ, שר העבודה יואב בן צור, חתם ביום ו', 13.6.25 על צו להחלת פרק ד' לחוק שירות עבודה בשעת חירום בכל שטח המדינה.
משמעות הצו: עובדים במפעלים למתן שירותים קיומיים יכולים להמשיך ולעבוד בשטח שהוכרז ״במצב מיוחד בעורף״, בהתאם להנחיות ההתגוננות של פיקוד העורף.
🔗לפירוט - לחצו כאן
• היתר העסקה בשעות נוספות בענף התחבורה
תיקון להיתר בענף התחבורה - שר העבודה חתם ביום ו׳, 13.6.25 על תיקון להיתר בענף התחבורה וזאת בעקבות התקיפה וכחלק מהיערכות להמשך המערכה מול איראן. חתימת שר העבודה תאפשר את רציפות מערך ההיסעים ואת הרחבת שעות הפעילות המותרות של נהגים שלא גויסו, כדי לספק את הצרכים הביטחוניים, את צרכי החירום ואת הפעילות השוטפת במשק, על אף המחסור בכוח אדם. מדובר על היתר כללי להעסקת נהגים שהם עובדים בתחבורה בשעות נוספות כהוראת שעה, על מנת לאפשר למשק להתמודד עם מחסור בנהגי אוטובוסים והובלות.
🔗לפירוט - לחצו כאן
• שאלות ותשובות בנושא זכויות עובדים
משרד העבודה מפרסם שאלות ותשובות בנושא זכויות עובדים (מבצע "עם כלביא") - בעקבות מצב החירום שהוכרז בעורף (13.6.25), ולאחר הערכת מצב עם שר העבודה יואב בן צור ומנכ"ל משרד העבודה ישראל אוזן, עם הממונה הראשית על יחסי עבודה במשרד העבודה – מפורסמות שאלות ותשובות באופן שוטף.
🔗לפירוט - לחצו כאן
• היתר כללי להעסקת עובדים בשעות נוספות
היתר חדש ירחיב את מכסת שעות העבודה: ״פעילות המשק חיונית להמשך המלחמה״ - שר העבודה חתם על היתר להעסקה בשעות נוספות. בשל המצב הביטחוני, מכסת השעות הנוספות תורחב ל-25 שעות שבועיות עד 30.6.25 או עד סיום המצב המיוחד.
🔗לפירוט - לחצו כאן
*המידע המוצג באתר זה מאגד מידע ממספר מקורות פרסום שונים, לשימוש אינפורמטיבי בלבד ואינו מיועד כייעוץ משפטי, חשבונאי או אחר.
המומחים שלנו ריכזו עבורכם מגוון פתרונות מעשיים ורעיונות יישומיים, שנועדו להתמודד עם אתגרי התקופה ולהבטיח המשכיות עסקית בזמן מלחמה
בתקופה של משבר וחוסר וודאות, חשוב שכל נישום (חברה, יחיד או מלכ"ר) יבצע הערכה מחודשת של סטטוס המס שלו לאור הנסיבות החדשות. הדבר רלוונטי לגבי פעולות שכבר הוחל בביצוען וכמובן גם לגבי ביצוע התאמות לתקופה. בנוסף, רשויות המס מפרסמות במצבים כאלו הוראות רלוונטיות לתקופה, אורכות והקלות שיכולות לסייע לכם בהתמודדות בטווח הקצר והארוך.
הערכות נכונה בליווי מומחי המס של KPMG ישראל יכולה למנוע תקלות, לפתור לחסוך כסף ולסייע בתכנון עתידי של חבויות המס שלכם.
על מה יש לתת את הדעת ובמה אנחנו יכולים לעזור ?
אילי פיטרמן ✉
שותף, ראש מחלקת מיסוי ישראלי
איתי פלב ✉
שותף, מחלקת מיסים
רפי אהרון ✉
דירקטור, ראש תחום ענן במחלקת ייעוץ טכנולוגי
אבי דדי ✉
דירקטור, תחום סייבר, מחלקת ייעוץ טכנולוגי
עידו רון ✉
שותף, ראש תחום Digital & AI במחלקת ייעוץ טכנולוגי
מחלקת Strategy & Change מסייעת ללקוחות ממשלתיים, ציבוריים ועסקיים בגיבוש אסטרטגיית פעילות ותכנון מדיניות בחירום. המחלקה עובדת בשיתוף עם כל היחידות המקצועיות בפירמה:
אלה אבנון ✉
שותפה, ראש מחלקת Strategy & Change
המציאות שוב מחייבת אותנו להתמודד עם שגרה שאינה שגרה והצורך בשמירה על תפקוד ארגוני שוטף נעשה מאתגר מתמיד. במצב כזה, חוסן אישי, צוותי וארגוני הוא לא מותרות אלא תנאי הכרחי.
כיצד ממשיכים להוביל – גם כשהשגרה מתערערת ?
בתקופה של חוסר ודאות התמיכה הניהולית הוארגונית חשובה עוד יותר מבתקופות אחרות.
לצורך כך ישנן פעולות שניתן לעשות שנועדו לתת מענה מעשי ומיידי לאתגרים שעומדים לפתחנו:
איה לחמי ✉
שותפה, ראש מחלקת ייעוץ ארגוני
שותף, מחלקת מיסים
בחינת השלכות המס עבור ישראלים שעוברים לעבוד מחוץ לישראל לתקופות משמעותיות
אלישבע הורוביץ ✉
דירקטורית, מחלקת מיסים
דני ויטאן ✉
שותף, ראש המחלקה המקצועית
יואב לביא ✉
שותף, ראש מחלקת ייעוץ ליווי עסקאות
אריק ניסן ✉
שותף, מחלקת ייעוץ וביקורת
אריק ניסן ✉
שותף, מחלקת ייעוץ IT
אריאל גרין ✉
שותף, Head of ESG Consulting and Compliance Services
הנכם מוזמנים למלא פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
הארבעה 17, תל אביב
03-6848000
הרטום 8 הר חוצבים, ירושלים
02-5312000
נחום חת, 7 בית יצחק, חיפה
04-8614800
רחוב פריאר רחה 9, בניין MTOWER ,קומה 18, באר שבע
03-6847680
רבי עקיבא 86, בנין אחים, בני ברק
03-6848000
©2025 כל הזכויות שמורות ל -KPMG סומך חייקין, שותפות רשומה בישראל ופירמה חברה בארגון הגלובלי של KPMG המורכב מפירמות עצמאיות המסונפות ל-KPMG International Limited, חברה אנגלית פרטית מוגבלת באחריות
פיתוח אתר: TWB.co.il