לקוחות יקרים,
מערכת התרומות הדיגיטלית של רשות המיסים יוצאת לדרך החל מה-1/1/2025.
החל מתאריך זה, מוסדות ציבור כהגדרתם בסעיף 46 לפקודת מס הכנסה (להלן: "הפקודה") יתבקשו להנפיק את הקבלות לתורמים באמצעות המערכת המקוונת של רשות המיסים בלבד. יובהר כי החובה להפיק קבלה באמצעות המערכת המקוונת תחול על כל סכום תרומה ללא רף מינימלי.
מטרת המערכת המקוונת הינה להקל על תורמים לממש את זכאותם לזיכוי במס ותחסוך לתורמים את הצורך באיסוף ושמירת הקבלות, פניה לרשות המיסים וכד'.
הפקת קבלות במערכת המקוונת תפעל כך שעבור כל קבלה בגין תרומה תנפיק המערכת קבלה עם מספר רישום ייחודי ותעביר באופן אוטומטי את פרטי הקבלה לרשות המיסים. מספר הרישום הייחודי הוא בנוסף למספר האסמכתא של הקבלה עצמה ופרטים אלו יישמרו באזור האישי של התורם ברשות המיסים, באמצעותם יוכל לבצע תיאום מס וכן הלאה.
על מוסד ציבורי כהגדרתו בסעיף 46 לפקודה, לעדכן את תוכנת הנהלת החשבונות שלו לצורך התממשקות למערכת הדיגיטלית של רשות המיסים ולאחר מכן לבצע רישום לשירותים הדיגיטליים של רשות המיסים באמצעות "מורשה על" ומורשים נוספים בארגון (בדומה לתהליך הנדרש במסגרת "מודל חשבוניות ישראל").
כאמור, תחילת השימוש במערכת החל מיום 1 בינואר 2025. יחד עם זאת, ניתן ואף מומלץ להתחיל להשתמש במערכת באופן וולונטרי לפני המועד. אנו ממליצים להיערך לכך מבעוד מועד. משרדנו ערוך ומוכן להעניק ייעוץ בנושא, ככל שנדרש, במטרה לאפשר עמידה במועד שנקבע.
תמיד שמחים לעמוד לרשותכם!